Рубрики
• Усі
• Події
• Рецепти
• Політика
• Економіка
• Суспільство
• Бізнес
• Освіта
• Культура
• Спорт
• Корисні поради
• Це цікаво


ПіКа

♥ Додати в "Закладки"


Популярне

У Вараському районі поліцейські виявили посів конопель і вилучили наркотики: розпочато досудове розслідування (17011)

Тертий пиріг з сиром та ягодами (2112)

На Рівненщині правоохоронці затримали зловмисника, який продавав автомобілі, призначені для ЗСУ (2062)

Курча запечене по-грузинські (чкмерулі) (1765)

У Рівному чоловік викрав побутову техніку із орендованих квартир (1759)

Встановлено особу зловмисника, причетного до умисного вбивства у Рівному (1745)

У Рівненській обласній дитячій лікарні відкрили сімейну кімнату (1736)

У Рівному триває підготовка до опалювального сезону (1719)

Ванільне морозиво з пармезаном (1686)

У Рокитному на збуті марихуани викрили місцевого жителя (1692)

Закуска із запечених баклажанів (1673)

Правоохоронцю, який застрелив чоловіка у Рівному, повідомили про підозру (1665)

18 нових автобусів курсуватимуть вулицями Рівного (1618)

У закладах освіти Рівненщини створюють безпечне середовище (1618)

У Рівненському районі внаслідок ДТП загинув неповнолітній мотоцикліст (1638)

У Сарненському районі внаслідок ДТП загинули двоє братів (1625)

Рівненські аудитори виявили на комунальному підприємстві порушень та недоліків на мільйони гривень (1536)

Із російського полону визволили чотирьох військових з Рівненщини (1524)

Баклажан-кебаб в духовці (1511)

Освіта Рівненщини проходить випробовування війною (1498)

#новиниРівне,#новиниРівного,#новини...
#Спорт
20:24 12.07.2018

ВИБИРАЄМО ЦІКЛОКРОСС?

гірські вершини Так, ця стаття теж про те, як вибрати велосипед, і чи варто вибирати в якості велосипеда ціклокросс, і в яких випадках? Тема вибору велосипеда безмежна, це ж не автомобіль вибирати. Там все просто: взяв білий з кондиціонером,

Отже, не приховую, я придбав собі ціклокросс аматорського рівня, і, як годиться редактору сайту «ВелоПітер», хочу поділитися з аудиторією плюсами і мінусами такого вибору.

Вихідні положення такі:

Ціклокросс був куплений в травні 2013 року, для того, щоб взяти участь у велопробігу довжиною 1200 км з Петербурга в Москву. Також я в прицілі тримав можливість брати участь в бреветах - марафонах довжиною 200 і 300 км. Бревети проходять по шосе, а пробіг Пітер - Москва, планувався різноманітніше: 85% асфальту, 12% - грейдерів та проселков, і 3% стежок по лісах, полях і болотах. При цьому, їхати передбачалося (як і на бреветах) на порожніх велосипедах, без багажників і рюкзаків. Хіба що на деяких ділянках, я, як керівник пробігу, повинен був везти невеликий заплічних рюкзак з Ремнабор, аптечкою і перекусом. Темп передбачався на стільки швидкий, на скільки буде під силу любителям, з урахуванням щоденного кілометражу від 80 до 163 кілометрів. На фото внизу (тут і далі використані фотографії Антона Гришина), я веду колону учасників велопробігу по просторах Ленінградської області.

При виборі ціклокросса я ставив перед собою кілька питань:

Чому саме ціклокросс, а не, скажімо, шосейник?

Чому ціклокросс, а не хороший гібрид?

Перше запитання. Основним моїм тезою було якраз отримати максимум можливого для себе на шосе, з урахуванням того, яке саме шосе є в наявності. Російського розливу. При цьому не втратити можливості їздити по поганих дорогах, грейдерів та навіть стежках. Адже я хочу їхати де я хочу, а не ретельно підбирати дороги під можливості свого велосипеда, як роблять багато моїх друзів на шосейники. Звичайно, у мене є МТБ для «хардкорних» пригод. Але, здається, його використання логічно, коли співвідношення зворотне: 60, 70% - стежок, боліт, бездоріжжя, а решта - дороги. Потім, я все-таки пропалений (в трьох місцях) турист, і велосипед без можливості поставити на нього багажник, викликає у мене почуття глибокого сумніви. Є любителі і поставити повнорозмірні крила. Я не належу до таких, вважаючи за краще швидкоз'ємні але тим не менше.

Щодо освітлення смотрим на цьому сайті.

Відповідно, шосейний велосипед під ці завдання підходить погано. Хоча, відомі шосейні покатушки навколо Ладоги, цілком собі проходять по ділянці грейдера в 40 кілометрів. На фото нижче - хороша, укочена дорога, цілком підходить для ціклокросса.

Переходячи до другого питання зауважимо, що гібрид під ці завдання підходить. При цьому має і свої переваги. І справді, якщо завдання ціклокросса, то, для чого він був винайдений, це циклокросовий гонка, то гібрид спочатку заточений під туризм. Гонка на ціклокроссах, все-таки не передбачає рух на велосипеді протягом цілого дня. Комфортність ціклокросса помітно менше. Гібридів нині безліч, і можна підібрати екземпляр і під себе. Результати тесту і показали, що якщо переваги ціклокросса в порівнянні з шосейники на вітчизняних дорогах здаються досить очевидними, то з гібридами не все так просто. Але про все по порядку.

Правда, прямо в магазині ми зробили деякі зміни. А саме, змінили покришки сліки, які стандартно йшли в комплекті з цим велосипедом (Giant P-RX2 700x32c w / Deflect Anti-Puncture) на більш зубасті Maxxis MUD WRESTLER і Maxxis RAZE, обидві 700х33с / 75 psi. Якщо менеджери "Гірських Вершин" читають цю статтю, то повідомлю: чи не розслабляйтеся! За сликами я ще приїду. Коли зберуся їхати на бревет.

Також, замість «топталок» поставили контакти. Повнорозмірні крила ставити не стали, обмежилися заднім крилом з кріпленням на підсідельну трубу.

Отже, випробування Росією.

Наш маршрут пролягав з Пітера до Москви другорядними дорогами і стежками, по Національному велосипедного маршруту Росії номер 1 (нині проектованого). Стартували прямо з Невського проспекту.

75 psi в покришках, це, сказати на нашу, 5 з кепкою атмосфер. Взагалі кажучи, трохи менше, ніж хотілося б. Правда я дав шукані 6 атмосфер і так і їхав весь похід.

Болотоходние характеристики.

Болото у нас було різноманітне. Спочатку натуральне болото по якому йде доріжка, потім вона поліпшувалася до стану стежки через сосновий ліс, потім знову погіршувався до стану гати.

Головне враження байкера, який звик до МТБ від ціклокросса - це бездоріжжя, болота і ліс. Спостерігати перед собою (хай вибачать мене шоссейники) тоненьку покришку (33) на бездоріжжі було абсолютно незвично. Першу канаву я навіть не став штурмувати. Переніс велосипед на собі. 10 кілограм однако. Трохи більше 10ти в моїй ростовці і комплектації. Це відчутно, кілограма на три менше, ніж важить мій байк. Це, безумовно позитив. Нести 10 кілограм приємніше, ніж 13. Про що і свідчить картинка нижче.

За бродом пішла стежка. Подолавши якийсь страх «тонкого колеса, яке має негайно скластися», я все таки поїхав. Тест все таки. І тут є про що розповісти. «Не фатальне» бездоріжжі - безумовно цьому ціклокроссу під силу, особливо з урахуванням замінених покришок. Однак динаміка їзди на ціклокроссе дещо інша. Якщо на байку ти можеш не поспішаючи прокручувати через перешкоди, їхати в неспішному темпі (до чого вся ця метушня?), То ціклокросс розташовує до більш агресивній їзді. На малих швидкостях в прогулянковому ритмі по байраках їздити не з руки. Сама «могутня» передача виходить 34 на 28. Прямий передачі, типу 32 на 32, як на моєму байці немає. Іншими словами, якщо крутити, так крутити. Та й поведінка вузької покришки відрізняється від поведінки широкою. Грубо кажучи, занурююся я в болото глибше, ніж колеги на байку. Це, зауважу, не завжди погано.

Маневреність (правда на більших швидкостях) ціклокросса виявилася цілком на рівні. Тобто, МТБ, звичайно, поступається. Але «залік» отримує однозначно. Звичайно, якби питання стояло лише про тропи в соснових лісах, грунтових доріжках на болотах, то я б вважав за краще МТБ. Але з урахуванням того, що левова частка шляху проходить по асфальту, то вийшло добре.

Асфальт

Звичайно, велосипед йде. І сам чорт йому не брат. Асфальту у нас на шляху було 950 км, з яких близько 850, це «вулиця розбитих ліхтарів». Похід проходив в травні, коли після зими дороги абсолютно розбиті, а сезон ремонту ще практично не розпочато. Словом, жах. Особливо запам'яталися дві ділянки: від Шимска до Старої Руси, і околиці Осташкова. Після Шимска дорога представляла собою сіру стрічку, яка кожні два-три метри прорізалася глибокої поперечної канавкою. І так без малого 50 км. Бух-бух-бух-бух-бух ... Слід зазначити, що зростання я великого, під 190, і ваги трохи за 110. У цих кондиціях вбити колеса досить легко. У Осташкова, схоже, оселилася велика асфальтоежка. У покритті просто вигриз ями, сантиметрів по 10-20 глибиною, які перемежовувалися ділянками непоганого покриття. Тільки розженешся - ями. Звичайно, щось перескочиш, але потрапляєш періодично, діватися нікуди. Можна поставити в залік ціклокроссу, що при поїздках на ньому, так ретельно вибирати дороги, як для шосейника не потрібно. Хоча також зазначу, що одна справа проїхати, подолати, досягти поставленої мети. Інша - отримати задоволення від процесу. На битому асфальті задоволення від їзди на велосипеді, мабуть, будь-якого типу, майже нульове. Після всього цього кошмару я три спиці підкрутив. Це все, чим розплатився за «задоволення» від «шосе». Биття було мінімальним, але все одно прибрав.

Грейдер і дорога, рясно посипана гравієм і крупним гравієм

Пристойний грейдер цілком едется на ціклокроссе, хоча дороги з великою кількістю піску - не те, що можна порекомендувати як покриття, здатне виявити гідності велосипеда цього типу. Найгірше було на піщаних дорогах після дощу. Верхній шар піску намокав, а під ним був і пісок ще сухий. Колеги на МТБ продавлювали верхній шар, а ціклокросс періодично його прорізав. Це було «не айс». Колесо зсувається мокрий верхній шар, і велосипед сильно базікало.

Нарешті, найгірше їхати було по свіжому великому гравію. Це було настільки погано, що я періодично хапав запасний велосипед (примітивний гібрид, але з передньою вилкою), і проїжджав шматки дороги, засипані крупним щебенем на ньому. В рамках велопробігу, коли поруч їде технічка і можна взяти резервний великий, це можливо. Ясно справа, якби технічки поруч не було, проїхав би і так. Але виходить з рук геть погано. Душу витрушує на раз.

З інших плюсів і мінусів ціклокросса зазначу:

На даній конкретній моделі мені все таки не вистачало третьої зірки спереду.

Хорошим плюсом можна відзначити розгінні характеристики цього байка. Швидкість набирає здорово.

Відносним мінусом можна назвати для велосипедів цього класу посадку, яка менш комфортна, ніж на гібриді. Все таки, гонки, для чого цей тип велосипедів існує, передбачає більш спортивну, менш комфортну посадку. Втім, звикаєш.

Нарешті, звикнувши за роки педалювання на байці, зміна режиму педалювання на ціклокроссе доставляла мені деякі ... навіть не те, щоб незручності, скільки доводилося про це думати. До нового підбору передач, нової геометрії, нової динаміці треба звикнути. Навіть кермо баран, з яким я їздив на зорі своїх занять велотуризмом в минулому столітті, не відразу нагадав мені про свої достоїнства.

Нарешті, перейдемо до висновків.

Ціклокросс - безсумнівно спортивний снаряд, і використання його можна порекомендувати тим, хто укручує, а не катається. Які умови для успішного вибору ціклокросса я бачу?

Якщо ви плануєте проїжджати походи (на ціклокроссе, зауважу, є всі необхідні «дірки» для кріплення багажника, хоча тягати на ньому велику вагу, мабуть означатиме перекреслення його основних достоїнств) в спортивному режимі, і ці походи включають в себе широкий набір доріг ( в основному), і навіть стежок (трохи), то вибір ціклокросса буде відмінний. Якщо стежок і бездоріжжя буде більше, то ваш вибір МТБ.

Якщо ви думаєте про похід по широкому набору доріг і навіть стежок, маючи на увазі спокійний, споглядальний темп, то вам краще зупинити свій вибір на гібриді.

Якщо ви прихильник швидкої їзди, але при цьому людина, адекватно оцінює стан оточуючих нас доріг і їх перспективи, то покупка ціклокросса замість шосейника цілком виправдана. Так, в швидкості ви кілька програєте. Навіть якщо поставите більш тонку гуму, і наб'єте в неї шукані 8 атмосфер. Але виїжджаючи з дому ви будете думати про те, що хочете побачити, а не про те, де можна проїхати. Ціклокросс більш універсальний, і ви не будете прив'язані тільки і виключно до шосе.

Якщо ви вже не хлопчик, якщо ви пам'ятаєте, якщо не політ Гагаріна в космос, то хоча б чемпіонат світу з футболу в Аргентині (1978), але життя «змушує» вас їздити з «кабанами» і по дорогах, то вам теж впору доглянути собі ціклокросс. На шосе, в порівнянні з МТБ він вам легко дає 5-7 км на годину при тих же зусиллях.

І остання думка: важко припустити, що у людини може бути десяток велосипедів абсолютно на всі випадки життя. І в цьому випадку, ціклокросс може цілком замінити шосейник і гібрид, займаючи свою нішу, і поступаючись їм в окремих елементах.

Словом, в моїй стайні ціклокросс зайняв своє місце. Це мій четвертий велосипед (перші три: МТБ, гібрид і фатбайк), і я сподіваюся, він не буде простоювати без діла.

Переглядів: 4043

Пошук

Кулінарний конкурс

Кулінарний записник
Кулінарний записник Тетяни-чарівниці



Зареєструватися


Газета "Piвне-Ракурс"



Наші новини на Facebook

Наш Топ-100

QRcode
ПіКа   ПіКа (С) 2013-2024    Всі права захищено.
Відповідно до статті 26 Закону України "Про інформаційні агентства" право власності на продукцію pika.rv.ua охороняється чинним законодавством України. Будь-яке копіювання, в т.ч. окремих частин текстів чи зображень, публікування і републікування, передрук чи будь-яке інше поширення інформації pika.rv.ua, в якій би формі та яким би технічним способом воно не здійснювалося, суворо забороняється без попередньої письмової згоди з нашого боку. Під час цитування інформації посилання на pika.rv.ua обов'язкове.