Рубрики
... |
10:28 13.09.2017 Як відкрити кафе - від концепції до штатуКафе - мабуть, саме перспективну справу в сфері громадського харчування навіть у кризовий період. HoReCa буде затребувана завжди - але звичайно, в непростих економічних умовах відвідуваність для різних закладів неоднакова. Зокрема, дорогі ресторани схильні втрачати прибуток через скорочення потоку клієнтів - оскільки залишати в них потрібно великі суми. А ось у невеликих кафе, навпроти, клієнтів додається - оскільки кафе економічніше, ніж ресторан, але престижніше, ніж фастфуд, і в ньому як і раніше можна смачно і корисно пообідати. Компанія https://tsfera.com.ua/ працює в сфері громадського харчування вже багато років і не тільки поставляє техніку і меблі для точок HoReCa, а й з нуля проектує і розробляє ресторани. Тому фахівці компанії готові поділитися невеликий інструкцією, яка стане в нагоді Вам незалежно від того, кафе якої спрямованості Ви плануєте відкрити.
Відразу відзначимо, що в сферу HoReCa необов'язково входити, покладаючись лише на власні сили. Ви можете укласти договір франшизи з одним з відомих брендів - і тоді шанс на успішність Вашого закладу різко зросте, адже на Вашій стороні буде гучне ім'я. З іншого боку, тим самим Ви позбудетеся самостійності, оскільки всі правила - від інтер'єру до позицій меню - буде встановлювати франчайзер.
Якщо Ви все-таки зважилися випробувати саме власні здібності, то нижченаведена інструкція - для Вас.
Як вибрати місце? Експерти ринку громадського харчування вважають, що від правильно обраного місця для закладу залежить половина його успіху - і практика показує, що це дійсно так. Саме від розташування кафе залежить, на який потік гостей воно зможе розраховувати. Які моменти необхідно врахувати, вибираючи місце під кафе?
Доступність. Відвідувачі Вашого закладу не повинні розшукувати його десь у дворах, плутаючи численними арками і провулками. Ідеальне місце для кафе - це «лицьова» сторона досить людній вулиці. Унікальність. Краще за все не ставити кафе прямо поруч з метро, ??автобусними зупинками, вокзалами і так далі - як правило, навколо вже знаходиться десяток точок фастфуду, і Ваше заклад буде програвати їм по відвідуваності. Разом з тим кафе не повинно знаходитися і «в глушині» - потік людей повинен залишатися досить високим. Близькість до цільової аудиторії. Вирішуючи, яку саме спрямованість вибрати для кафе, Ви напевно визначилися і з тим, для кого буде в підсумку складено меню - для менеджерів середньої ланки, для сімей з дітьми, для студентів? Відповідно, в ідеалі кафе повинно знаходитися неподалік від бізнес-центру, школи, розважального центру або ВНЗ. Сезонність. Власники точок харчування, розташованих поруч з великими парками, влітку можуть отримувати більший прибуток за рахунок потоку людей. Але перед тим, як купувати таке місце, переконайтеся, що і взимку кількість гостей не стане набагато менше - інакше Ви станете «простоювати» даремно. Також плюсом для Вашого кафе стане, якщо поруч з ним буде розташована зручна парковка - і клент на особистому транспорті не доведеться кидати машину занадто далеко.
Приміщення для кафе А яке, власне, приміщення потрібно шукати для кафе? В принципі, вимоги тут менш суворі, ніж до приміщення для ресторану - хоча б тому, що невелике кафе куди менше за площею, так і виробничих потужностей вимагає поменше. Тому в середньому вибирається приміщення не менше 150 кв. метрів за площею, з зручним парадним входом, службовим входом і наявністю хорошого під'їзду для великовантажного транспорту. Також в приміщенні повинні бути присутніми електрику, водопровід, каналізація, опалення - все те, що необхідно в будь-якому громадському закладі. Ймовірно, комунікації Вам все одно доведеться перекладати в сооответствіі зі своїми потребами. Але переконайтеся перед покупкою, що вони підходять вам по потужності, а в ідеалі - що потужність може бути і збільшена. Крім того, не забудьте перевірити наявність хорошої вентиляції - або хоча б можливість її провести. Приміщення для кафе, як і для будь-якої іншої точки громадського харчування, можна орендувати або купити. Тут все залежить від Вашого бюджету - якщо дозволяють фінанси, вигідніше буде відразу ж придбати нерухомість. Якщо ж бюджет обмежений, то принаймні до початку надходження постійного прибутку буде розумніше обійтися орендою.
Реєстрація справи З усіх форм реєстрації підприємства в сфері HoReCa використовуються, як правило, дві - ТОВ або ІП. Вибір залежить головним чином від того, чи плануєте Ви вносити алкологольние напої в своє меню. Якщо так, то доведеться вибрати товариство з обмеженою відповідальністю - оскільки індвідіуальним підприємцям не дозволяється реалізувати алкогольну продукцію. Якщо алкоголю в меню не планується, то можна сміливо вибирати ВП. Звичайно, для обох форм діяльності доведеться зібрати об'ємні пакети документів і отримати масу дозволів - починаючи від податкової і закінчуючи санепідемстанцією. Точний список паперів, які Вам знадобляться, можна прочитати на сайті Податкової служби, через яку Ви і будете реєструвати заклад.
Яке знадобиться обладнання? Дизайн Вашого кафе буде залежати від того, яку спрямованість Ви виберете - а на ринку їх десятки. Це може бути ультра-сучасне кафе хай-тек, або класичний заклад з європейською кухнею, або кафе, що пропонує національний колорит. Вибирати потрібно в розрахунку на свою цільову аудиторію - тобто, якщо Ви орієнтовані на сім'ї з дітьми, навряд чи варто відкривати пивний ресторан, і так далі.
Але який би напрямок Ви не вибрали, оснащення для кафе знадобиться приблизно однакове: теплове обладнання (печі, плити, пароконвектомати); холодильне обладнання (холодильні та морозильні шафи, охолоджувальні столи, льодогенератори); технологічне і барне обладнання (міксери, соковижималки, кавоварки, м'ясорубки). І, звичайно, потрібно купити нейтральне обладнання, яке стане в нагоді Вам в роботі - стелажі, шафи, візки, мийки. При виборі обладнання особливо важливо консультуватися з фахівцями - інакше є ризик не купити потрібного або, навпаки, купити те, що майже не буде використовуватися.
Дизайн кафе Оформлення кафе безпосередньо залежить від його спрямованості - наприклад, піцерії прийнято оформляти в середземноморському і італійському стилі, російська кухня завжди доповнюється національним колоритом. Інтер'єрних рішень існує дуже багато, і врахувати необхідно все - від кольору стін до меблів. Звичайно, особливу увагу завжди приділяється назвою і логотипом кафе. Це «обличчя» Вашого закладу, саме з вивіски відвідувач починає знайомство з Вами. Гарна назва і красивий логотип здатні привернути людей, незрозумілі або невиразні - навіть відштовхнути. У будь-якому випадку, заклад повинен бути ретельно опрацьовано з точки зору дизайну - запам'ятовуватися гостям кафе, відрізняти Вас від аналогічних закладів. Заслуговує окремої пари слів і меню кафе. Запропоновані в ньому страви повинні викликати бажання їх замовити - тобто, назви повинні бути грамотними і привабливими, супроводжуватися зрозумілим описом страви. Велика увага приділіть фотографіями - вони повинні бути гарні, однак при цьому не сильно відрізнятися від того, що реально подається на стіл. Інакше ви ризикуєте розчарувати клієнта, який відчує себе обдуреним. І звичайно, ціна за блюдо повинна відповідати рівню Вашого кафе - тобто, бути доступною для цільової аудиторії.
Штат І нарешті, важливе значення в роботі кафе має штат співробітників. У ньому обов'язково повинні бути присутніми - шеф-кухар, кухарі-помічники, офіціанти, бармен. Крім того, буде потрібно найняти директора закладу, прибиральниць і посудомийок, водіїв і менеджерів для залу, бухгалтера. Бажано, щоб шеф-кухаря Вашого ресторану не змінювалися надто часто. В іншому ж приготуйтеся до сильної плинності - в сфері громадського харчування часта зміна персоналу абсолютно нормальна. Відкриваючи кафе, варто набрати штат по мінімуму, склавши команду лише з найнеобхідніших співробітників. А ось коли заклад почне «розкручуватися» - постарайтеся вчасно добрати штат, найняти більше су-кухарів і офіціантів. Інакше може трапитися так, що зал буде переповнений, а співробітників занадто мало, щоб швидко приймати і виконувати замовлення.
|
Відповідно до статті 26 Закону України "Про інформаційні агентства" право власності на продукцію pika.rv.ua охороняється чинним законодавством України. Будь-яке копіювання, в т.ч. окремих частин текстів чи зображень, публікування і републікування, передрук чи будь-яке інше поширення інформації pika.rv.ua, в якій би формі та яким би технічним способом воно не здійснювалося, суворо забороняється без попередньої письмової згоди з нашого боку. Під час цитування інформації посилання на pika.rv.ua обов'язкове. |